Aktuelno Bor Ekonomija

Ima li rudarske mafije (II deo)

Autor: Zoran Stanković, 03. april 2010. godine

Preskočićemo deo oko Sosine imovine (pojavilo se već to u komentarima, nema potrebe da se ponavlja nešto potpuno neprovereno) i prelazimo na:

Prvih sto dana diktatorove vladavine

Na konferenciji za štampu 26.11.2008. god. Blagoje Spaskovski je prisutnim novinarima predao “Izvod iz programa ekonomsko – proizvodne stabilizacije kompanije RTB Bor”. Taj dokumenat dat je u prilogu ovog dokumenta. Na četvrtoj strani priloga je dat tabelarni prikaz projekcije proizvodnje za tri meseca (novembar i decembar 2008. god. i januar 2009. god.).

Stručnom analizom tzv. „Programa ekonomsko – proizvodne stabilizacije kompanije RTB Bor“ mogu se uočiti sledeće anomalije:

Na konferenciji za štampu održanoj 26. novembra, na kojoj je promovisao i novinarima podelio izvod iz programa, rekao je da je zatekao gubitak od 34,5 miliona dolara. Čak je išao dotle da je razvrstao učešće u gubitku: 25, 1 milion dolara RBB, 7 miliona dolara Majdanpek i 3,4 miliona topionica.To nije tačno! Tačno je da za prvih deset meseci praktično na proizvodnji i preradi bakra iz domaćih sirovina nije bilo gubitaka, ni u Majdanpeku ni u RBB, osim 5 miliona u oktobru, zbog pada cene bakra u tom mesecu. Takođe je u tom periodu na uslužnom topljenju tuđih koncentrata napravljen gubitak od 9 miliona dolara. Zašto su Miodrag Conić,Vitomir Miladinović i Dragan Bojović dozvolili da ih Blagoje Spaskovski ovako kleveta, to je bila njihova stvar, možda odraz njihovog karaktera a možda nagoveštaj strahovlade i tiranije, tako karakteristična za Blagoja.

U svakom slučaju, Blagoje Spaskovski je početkom novembra 2008. god., kada je stupio na dužnost, mogao zateći gubitak od najviše 14 miliona dolara. Zašto je onda slagao? Evo zašto: znao je da će RTB Bor u novembru i decembru, ukoliko se ostvari proizvodnja po napred datom programu, zbog ogromne razlike između cene koštanja i prodajne cene, za koju je znao da će biti oko 3.500 USD/t, gubiti i do 10 – tak miliona dolara mesečno, što ukupno za novembar i decembar može izneti oko 20 miliona dolara.

Kada se ta cifra doda na onih 14 miliona iz predhodnog perioda, onda se dobija tih 34 milona dolara. Znači, Blagoje je jadnom Coniću natovario, ni krivom ni dužnom, i onaj gubitak koji će tek biti napravljen do kraja 2008. godine. Isto tako je Draganu Bojoviću natovario gubitak od 25, 1 milion dolara, a u celom RBB se zna da za tih dest meseci RBB nije imao gubitaka, zatim Viti Miladinoviću 7 miliona USD i Blažu Lekovskom 3 miliona USD. Zašto je to uradio? Zato što je Dragan Bojović napravio veliki uspeh u RBB, koji se ne može sakriti: kupljen je bager, kamioni, buldozeri, puštena je u rad treća sekcija u flotaciji Veliki Krivelj, čime je proizvodnja bakra u rudniku Veliki Krivelj u 2008. god. povećana za četvrtinu u odnosu na 2007. god.

Zbog toga je Blagoje Spaskovski, koji ne trpi da je bilo ko ispod njega uspešan, morao u samom startu diskreditovati Dragana Bojovića da bi mu preoteo uspeh i zakitio se njime, zbog toga se desilo da ga je toliko pljuvao i šikanirao, kao na primer da nije umeo da dobro odabere opremu, da je upropastio investiciju države u jalovište flotacije Veliki Krivelj u visini od dva miliona eura.

Kad ga bude totalno diskreditovao, onda će ga baciti kao krpu. To se isto desilo i Blažu Lekovskom a sledi i Viti Miladinoviću. Od svega što zna, Blagoje najbolje zna da uništava kadar. Eto, to je Blagoje. Priča se da je pre ponovnog dolaska u Bor napravio dogovor sa Boškom Radičevićem, inspektorom u PU Bor, da mu ovaj pomogne ako se pojave neposlušni i buntovni kadrovi, da ih malo milicija i istražni organi propuste kroz šake, kako bi ih smirili. On je to sa Časlavom Golubovićem u predhodnom periodu obilato radio.

U izjavi koju je Mira Antić dala 28. novembra televiziji Bor ona sama, kao „vrstan ekonomista“ je potvrdila našu predhodnu tvrdnju. Naime, rekla je da je u periodu januar – oktobar prosečna prodajna cena bakra na tržištu bila 7.668 dolara, a cena koštanja tone bakra u RTB Bor 8.120 dolara. To iznosi oko 450 dolara gubitaka po toni katode. Ako se zna da je u tom periodu proizvedeno oko 16.000 t katode iz sopstvenih sirovina, to iznosi gubitak od ukupno 7,2 miliona dolara. U istoj izjavi ona „mrtva ladna“ pominje i gubitak od 34,5 miliona dolara. Očigledno je da jedna od tih cifara nije tačna, zna se koja.

Stručni deo Blagojevog programa nije dobro osmišljen, čak deluje diletantski. Evo zašto: svim rigoroznim merama štednje, koje treba apsolutno podržati, maksimalno se može uštedeti par stotina hiljada, neka bude i milion dolara, pod uslovom da se ne „jede supstanca“, odnosno ne obustave potpuno troškovi održavanja mašina i uređaja. Sav taj novac će se obezvrediti gubitkom koji je planirao da napravi od topljenja koncentrata njegovih mentora – „Grand Inženjeringa“, koji za planiranih 900 t bakra u novembru, 1000 t bakra u decembru i 1.160 t u januaru (po njegovom programu) prosečno iznosi milion ipo USD mesečno.

Drugo, ono što i vrapci znaju: kada je cena koštanja iznad prodajne cene, ne samo bakra, nego bilo čega, i kada se ona ni na koji način ne može spustiti ispod, kao u ovom slučaju, onda se proizvodnja mora smanjiti, uz druge radikalne i nepopularne mere, a ne da se diže. To Blagoje u svom programu ne spominje. Dizanjem prizvodnje u takvim uslovima se samo još više gomila gubitak i srlja u propast.

Nivo proizvodnje, ostvaren i planiran po programu i ostvareni parametri

Upoređenje ostvarenih parametara u periodu od prvih tri meseca sa projektovanim parametrima u njegovom programu je dato u tabeli 2:

Grafički prikaz odnosa planirane i ostvarene proizvodnje bakra iz sopstvenih koncentrata je dat na slici br. 1:

Ako se u sagledavanje ubaci i odnos planiranog i ostvarenog topljenja uvoznog koncentrata, dobija se još nepovoljniji odnos, prikazan na slici 2:

Nivo planiranih i ostvarenih operativnih troškova u proizvodnji – “jedenje supstance”

Na konferenciji za štampu 26. novembra 2008. god. VD direktora RTB Bor je paralelno sa planom fizičkog obima proizvodnje objavio i projekciju troškova, prikazanu u tabeli 3:

Ako se umesto projektovane cene koštanja u gornju tabelu ubaci ostvarena cena bakra na LME, dobiće se planirani prihod, tab.4:

Iz gornjih tabela se vidi da je Blagoje Spaskovski već u svom „Programu ekonomsko – proizvodne stabilizacije kompanije RTB Bor“ planirao gubitak u novembru i decembru 2008. i januaru 2009.god. u iznosu od:

33.757.743 USD – 24.107.250 = 9.650.493 USD

Svako ko se imalo razume u ekonomiju primetiće kontradikciju između „proizvodne stabilizacije“, proklamovane u Programu i planiranih gubitaka, koji su nevešto pokušani da se sakriju. Notorna je istina da nema „proizvodne stabilizacije“ tako što se prave gubitci!

Međutim, realizacija proizvodnje u tom periodu je daleko ispod planirane. Ako se u gornju tabelu umesto planirane ubaci ostvarena proizvodnja, dobiće se ostvareni prihod prikazan u tabeli 5:

Upoređenjem tabela 4 i 5 dobija se razlika između paniranog i ostvarenog prihoda (gubitak) od:

24.107.250 USD – 18.587.950 USD = 5.519.300 USD

Iz gornjih tabela se vidi da je zbog znatno smanjenog ostvarenja fizičkog obima proizvodnje u odnosu na planirani, prihod za 5.519.300 USD niži od planiranog, odnosno za 15.169.793 USD od planirane projekcije troškova za planiranu (a neostvarenu) proizvodnju. Praktično se gubi 5.056.598 USD/mes. u sadašnjim uslovima proizvodnje, koji se karakterišu tzv. „jedenjem supstance“, odnosno troškovi održavanja opreme i uređaja za tekuću proizvodnju su svedeni na par procenata od realno potrebnih.

Takav način proizvodnje neminovno i vrlo brzo vodi u njeno urušavanje, i definitivno zaustavljanje. Kada jednom stane, više se neće pokrenuti. Za novo pokretanje trebaće enormno mnogo novca, ako to uopšte bude bilo moguće. Takav način vođenja proizvodnje jednog privrednog giganta odslikava ili krajnji diletantizam Blagoja Spaskovskog ili njegovu zlu nameru da se proizvodnja u RTB Bor svesno i vrlo brzo uruši i zaustavi.

Kadrovska rešenja

Vrlo je indikativno da prilikom postavljenja Blagoja Spaskovskog za VD gen. dir. RTB Bor nisu ispoštovani osnovni principi vezani za uslove sprovođenja prvog socijalnog programa iz 2002. god., što je objašnjeno u tački 1. ovog dokumenta. Naime, po pravilima tog socijalnog programa, on ne bi smeo da se sve do 2012. god. zaposli u RTB Bor, a tada bi bio duboko u penziji.

Ubrzo po njegovom postavljenju na mesto gen. dir. RTB Bor, na mesto pomoćnika za elektromašinstvo je, na opšte zaprepašćenje svih u Boru, postavio Mirka Grčića, koji po zakonima ove zemlje nebi uopšte smeo da radi, jer je invalidski penzioner!

Po uredbi Vlade RS o smanjenju starosne granice za radnike koji su radili na beneficiranim radnim mestima i Blagoje Spaskovski i njegov pomoćnik za PMS Nebojša Radošević imaju uslove da odu u punu starosnu penziju, a ne pada im na pamet da to učine, niti su se prijavili na socijalni program koji se ovih dana upravo sprovodi u RTB Bor, iako imaju sve uslove za to (Blagoju bi to bilo drugi put).

Odmah po dolasku, zaposlio je veliki broj penzoinera, dok je paralelno veliki broj najboljih (proverenih i dokazanih) stručnjaka smenio sa funkcija i sklonio ih da ništa ne rade.

Angažovanje firme „Grand Inženjering“

U predhodnom delu teksta navedeno je da je glavni sponzor Blagoja Spaskovskog firma “Grand Inženjering”, odnosno njen većinski vlasnik Dragan Živković. Ta firma se razvila osvajajući poslovni prostor koji je predhodno bio u domenu RTB Bor, što znači da je ona direktni i vrlo opasni konkurent RTB Bor. Proverene informacije ukazuju da je mesto gen. dir. RTB Bor “kupljeno” novcem te firme, odnosno da su njime kupljeni pojedini ljudi u Ministarstvu ekonomije i regionalnog razvoja i u strankama G17+ i SPS.

Napravljena je “šema” da Blagoje Spaskovski odmah po postavljenju omogući protežiranje firme “Grand Inženjering”, kako bi im se što pre vratio uloženi novac. Treba napomenuti da je ta “šema” napravljena kada je cena bakra na tržištu bila 8.000 USD/t. Sada je nešto preko 3.000 USD/t, što je, na sreću, umnogome pokvarilo prvobitne megalomanske planove, ali ih , nažalost, nije osujetilo.

Kao dokaz gore navedene tvrdnje može se navesti sledeće:

1. Kako je već navedeno, postavljanje Mirka Grčića za pomoćnika za elektromašinstvo je protivzakonito. Ako se zna da je Mirko Grčić jedan od suvlasnika firme “Grand Inženjering”, onda je jasno da je u suštini Mirko od strane sponzora Dragana Živkovića postavljen da kontroliše Blagoja. U toj “šemi” Blagoje nije gen. dir. RTB Bor, već je samo činovnik “Grand Inženjeringa”, zadužen da sprovodi šta mu se naredi.

2. Provereni izvori nagoveštavaju da se od strane napred navedenih učesnika u “šemi” vrše užurbane pripreme za smenu Upravnog odbora RTB Bor. Predsednik novog odbora treba da bude Dragan Živković. Na taj način bi kompletno upravljanje kompanijom RTB Bor prešlo u ruke “Grand Inženjeringa”.

3. U periodu od postavljenja do danas proizvedeno je 970 t bakra iz uvoznih koncentrata, uglavnom u vlasništvu firme “Grand Inženjering” (vidi tab. 2 i 5). Topljenje uvoznih koncentrata po sadašnjoj ceni topljenja je strahovito štetno. Time je RTB–u Bor napravljena šteta u iznosu od:

970 t x (1.650 USD/t – 350 USD/t) + 970 t x 0,05 % x 3.250 USD/t =
= 1.261.000 USD + 157.625 USD = 1.418.625 USD

4. Pokušaj demontaže vitalne opreme iz livnice TIR-a dana 13. januara 2009. god. u nameri da se izvrši njeno prebacivanje u „FOM“ Prokuplje i afera koja je tom prilikom nastala, i još brže zataškana, eklatantno dokazuju napred navedenu tvrdnju, pogotovo ako se zna da je „FOM“ Prokuplje u vlasništvu firme „Grand Inženjering“. Posle toga je sačinjen ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji između RTB Bor i „Grand Inženjeringa“ i u skladu sa njime, samo mesec dana posle tog neuspešnog pokušaja, izvršena je tzv. „pozajmica“ iste te opreme FOM-u pod providnim objašnjenjem da se to radi u korist RTB Bor.

Ovaj postupak je dao objašnjenje zašto je smenjen Blažo Lekovski i na njegovo mesto postavljen Milan Dejanovski. Postalo je jasno da je Milan Dejanovski poslat u TIR da sprovodi naloge za protežiranje „Grand Inženjeringa“ u svim sferama njegove delatnosti: remont u fabrici sumporne kiseline, gušenje rada livnice i premeštanje njene opreme u „FOM“ Prokuplje, topljenje njegovih koncentrata. Procenjeno je da Blažo Lekovski nebi bio podoban za takvo zločinačko i pljačkaško delovanje.

5. Remont mokrih elektrofiltera u fabrici sumporne kiseline na najbolji način odslikava kako funkcioniše „šema“ u kojoj učestvuju pojedinci iz Vlade RS, “Grand Inženjeringa” i menadžmenta RTB Bor. Radi se o vrlo opasnom načinu „pranja državnog novca“. Kako „šema“ funkcioniše? Prvo RTB Bor konkuriše za sredstva Vlade za sanaciju ekoloških problema koji su u Boru više nego teški. Zatim pod dejstvom alarmantnih izveštaja, kojima se obasipa javnost, Ministarstvo za NIP (G17+) i Ministarstvo ekologije (oni su žrtve u ovoj „šemi“) odobrava 100.000.000 din. Zatim Mirko Grčić na poslovima remonta angažuje “Grand Inženjering” (totalni sukob interesa). Na taj način se peru ogromne sume novca, to niko ne kontroliše.

6. Počev od oktobra 2008. god. RTB Bor zbog pada cena bakra gubi prosečno mesečno oko 5.000.000 USD. U takvom režimu poslovanja nije moguće redovno isplaćivanje plata radnicima. Ranije se često dešavalo da je firma Grand Inženjering davala pozajmice RTB-u Bor za isplatu plata. Sada je smišljena i krenula je da se sprovodi mnogo opasnija šema: U bilansu proizvodnje katodnog bakra bilansira se manje bakra iz domaćih koncentrata nego što je stvarno proizvedeno i za tu istu količinu se više bilansira katodni bakar proizveden iz uslužnog topljenja koncentrata firme „Grand Inženjering“.

Firma „Grand Inženjering“ od tog bakra pravi finalni proizvod i valorizuje ga na tržištu. Manji deo tog (opljačkanog) novca se troši za provizije članovima zločinačke organizacije (Blagoju Spaskovskom, Milanu Dejanovskom i Miri Antić) a veći deo ide na „pozajmice“ RTB Bor za isplatu plata. Te „pozajmice“ RTB Bor ne može da vrati i tako se povećavaju njegova dugovanja prema firmi „Grand Inženjering“. Na taj način se vrše užurbane pripreme da firma „Grand Inženjering“ preko prebijanja potraživanja od RTB Bor postane vlasnik onog njegovog dela koji je najviše interesuje. U prevodu: da kupi deo RTB Bor novcem opljačkanim od RTB Bor!

(U sledećem nastavku: Farmakom, Megatrend…)

O autoru

Zoran Stanković

Ostavi komentar

  • Dobro, mislim da sam dosta toga razumela, iako ništa ne znam o poslovanju RTB-a. Jedino su mi hohšapleri koji se ovde pominju imenom i prezimenom poznati.
    Očigledno je na delu velika pljačka sa poznatim izvršiocima.
    Ne vidim ovde ime Bore Stojadinovića, niti njegovog doprinosa u zatvaranu Fabrike lak-žice, čime se D. Živković otarasio nesrećnih radnika, a domogao vrednih mašina. Zli jezici tvrde da za ovu fabriku nije ni dao novac.
    Priča se po gradu da je B. Stojadinović dobio radno mesto u Institutu za bakar, tom još neopevanom zmijarniku i da mu se uveliko renovira kancelarija.
    Ono što ne razumem je – šta ćete vi koji znate i imate dokaze o tome šta se u RTB-u dešava – preduzeti?
    Hoćete li zajednički nastupiti u odbranu RTB-a, svojih radnih mesta, egzistencije mnogih Borana ili ćete anonimno i pojedinačno nastupati na ovom sajtu dok vam Zoran Stanković, stavljajući SVOJU glavu u torbu – ne samo ustupa prostor, već i potpisuje vaše tekstove.
    Sa izuzetkom Stojana Mitrovića, ovde se niko od svih onih koji ovde danima pišu – nisu deklarisali ko su i šta su, kakav položaj zauzimaju u RTB-u, ni kolika je njihova lična odgovornost za ovo što se dešava i što će gomilica lopuža da kupi za male pare ono što su generacije Borana i naroda i narodnosti iz cele bivše Jugoslavije gradile prolivajući krv i znoj. MOJI RODITELJI su, a verovatno i vaši, možda i vaši dedovi proveli čitav radni vek u tom RTB-u. Ako nisu živi, prevrću se u grobu sada.
    SRAMOTA, bre.
    Poučena dosadašnjim iskustvom, ovo pisanje će biti protumačeno tako kao da to ovde sve piše grupica dokoličara, njih 5-6, dok su svi ostali srećni i zadovoljni i ne pada im na pamet da se pobune protiv ovih mafijaša.
    Dakle, ili zajedno, ili nikako.
    Eto, S. Mitrović je sam ovde nastupio, možda i još negde, a nekoliko dana nakon toga, obelodanjeni su ogromni gubici RTB-a, a B. Spaskovski je dobio mandat na još 4 godine.
    Šta vam to svima govori?
    Ne na ovom, ali na sajtu Opstinabor.com isplivala je mnoga borska prljavština, pokrenute su mnoge inicijative, neke su uspešno okončane. Dakle, da ne pomisli neko da ja umanjujem značaj onoga što se ovde iznosi. Naprotiv. Ali, smatram da je u ovom slučaju potrebno MNOOOOOOGO više od pisanja.

    Osim toga, vidite šta ćete sa organizovanjem radnika – onaj vaš sindikat ne drži vodu. Slatko sam se ismejala kada sam pročitala da se g. Mitrović obratio i Negovanu očekujući da i on u skladu sa svojim ovlašćenjima nešto preduzme.

    Časlav Golubović – jedan od najvećih zlotvora koji su hodali ovim ulicama. On je 1995. godine naredio kidnapovanje svih svojih sugrađana (što je i sprovedeno u toku jedne jedine noći) kojima je u ličnoj karti pisalo da su rođeni zapadno od Drine, bez obzira na godine Na Drini su im, po njegovom naređenju, oduzeli lične karte, ako poginu (što je on i očekivao da će se desiti) – da se ne vidi odakle su došli (jer Srbija nije bila u ratu). To se ne zaboravlja. NIkada. Muka mi je kada pomislim na to da on mirno uživa u svojoj penziji. Ali, on ovde nije tema.
    Kako li samo takvi hohštapleri lako pronađu jedan drugog.

  • smatram da je u ovom slučaju potrebno MNOOOOOOGO više od pisanja

    Naravno.
    Mirković i Ničić sa svojim koncertima (pa taman Rollingstonese da su dovodili) su „malji deca“ prema ovome. Ovde su u igri daleko veće pare i daleko veći igrači. Recimo, kompletan dug javnog sektora u Boru je smešna suma prema ovoj koja će biti spomenuta na kraju serijala.

  • hahahahaha
    ispade S.Mitrovic sada veliki, pa zar nije i on bio tu do njegove smene.Sta je radio dok je bio na mestu direktora RBB-a.
    Muka mi je da slusam o mafijama kada samo pomislim da je g-din Zoran Stankovic u LDP-u, a svi mi znamo ko je Cedomir Jovanovic….strasno…

  • @otpor: Kad budeš hteo da se baviš Čedomirom Jovanovićem napiši jedan tekst, potpiši ga ako imaš ime i prezime i objavi ga. Onda ćemo možda da diskutujemo.
    Ova priča ima drugu temu. Ako nemaš ništa o njoj da kažeš vrati se u mišju rupu iz koje si promolio prljavu njuškicu.

  • Nisu tema, ali su mi poslužili kao poređenje da bi ljudi stvorili sliku o čemu se radi.
    U ovom gradu kada za nekoga kažeš da je veći mafijaš od njih dvojice dobiješ odgovor: „Ne seri, to mora da su onda neki Sicilijanci“ 🙂
    Inače, kad čovek ima ime i prezime nije strašno i da malo ode offtopic.
    Ali miševi kao ti – nemaju to pravo.

  • Nisam niciji advokat ali bih molio da komentari budu na osnovu realnih cinjenica. Iznosenje laznih podataka ne pojacava poziciju komentatora.
    Opet ponavljam da je nivo diskusije ispod svake normalne granice. Pa nemojmo da svako suprotno misljenje okarakterisemo kao strasni sud aman!
    Moje neslaganje je prokomentarisano kao prodaja za tanjir pasulja a nisam jednostavno nista lose napisao, jednostavno sam izneo svoje misljenje koje je bilo suprotno od kampanjskog.
    To me je uverilo u tolerantnost koja je =0!

  • Čini mi se da neki ljudi i sada žele da skrenu sa teme, a razlog je jasan da se ne bi iznosile činjenice i argumenti i o njima diskutovalo na jedan ozbiljan način. Ali pošto se ovi što to rade ljute kada ih zovem SOSINI PORCIJAŠI, zvaću ih PODOBNI I POSLUŠNI.
    Slažem se sa Vama da mi vrlo brzo zaboravljamo ko je šta i koliko doprineo kada se vodi borba za nešto što je progresivno, pravedno, pošteno. Obično pri kraju borbe kada je pobeda na vidiku, pridruže se i oni koji mnogo utiču na to da se neke stvari i ljudi zaborave. Hajde sada da ne budemo isti pa da ne zaboravimo ljude koji se izlažu raznoraznim neprijatnostima. A tu pre svega mislim na gospodina Zorana Stankovića.
    Srećno!

  • Bas tako Ana,samo pet-sest pisu,cak ni Stojan Mitrovic ne potpisuje svaki komentar,vec koristi vise pseudonima.To ti moze potvrditi i Zoran,samo ako hoce,posto se bori za neku pravdu i istinu.Kada bi znala kakav je covek Stojan Mitrovic i koliko je opasno javiti mu se na ulici,a kamo li podrzati ga u bilo cemu,ne bi tako pisala o njemu.U celu ovu pricu nije usao iskreno,vec pokusava da obmane ljude.Neka ti odgovori zasto je cutao godinu dana,vec je krenuo sada sa tom pricom,kada je smenjen.Pa on je bio sve vreme Sosin porcijas,ali dok je taj Sosa bio na sluzbeni put,Stojanu se prijelo meso i u tome je uhvacen(nadam se da razumes,sta hocu da ti kazem).Eto to je ISTINA doktora S.M.za koju se bori.Pobeda o kojoj on pise,samo je njemu na vidiku,jer tu bitku vodi sam iz licnih interesa,jer iole normalan covek nece sa njim u nikakav dil.S njim nije mogao Truja,Mile Bugarin,Conic,Bojke,sa Zikom Fojdicem se i potukao kod Ive Jaksica…covek je konfliktan(najblaza rec koja se moze upotrebiti).

  • Goga:
    Ja ništa posebno nisam napisala o Stojanu Mitoviću, osim da je potpisao svoje komentare i ona pisma koja je slao ministarstvu i sindikatu.
    Ništa drugo i ne mogu da napišem, jer ga ne poznajem. Ne znam šta radi, nisam kvalifikovana da procenjujem njegovu stručnost, znam KO JE kad ga vidim na ulici, ali samo to.
    Nikada ga nisam videla u kafani, nikada nisam videla ništa o čemu vi pišete, pa ne mogu da sudim.
    O njemu svi vi ostali znate mnogo više, i ne samo o njemu, ali iz nekog razloga nećete da napišete. U te razloge ne zalazim.
    Zašto se do sada ćutalo o RTB-u? Ja nemam pojma. To znate vi koji tamo radite i koji ste dobro upoznati sa situacijom.
    Zašto je Stojan Mitrović do sada ćutao? Nemam pojma. To on sam zna, ali i vi ostali.

    Što se tiče onoga da „5-6 ljudi ovde pišu“, to je postalo tzv. opšte mesto, tj. kad god neko krene da iznosi ovde neku prljavštinu, odmah se nađe neko da kaže kako to radi nekolicina neradnika i sl. Zato sam to napisala, a pošto ste svi pod nickovima, ne znam stvarno koliko ljudi uistinu piše ovde tekstove (koje potpisuje Zoran Stanković), a koliko komentare, ali vidim da ste veoma upućeni i Zoran je u pravu – o RTB-u ne može mnogo ljudi da zna ovakve detalje.
    Dobro je što se o ovome piše i nadam se da će istina izbiti jednom na videlo, kakva god ona bila.

  • Vodim evidenciju….

    Znaci:
    1. Jedno prosipano pivo; u kafani (ugrozava eko-sistem);
    2. Jedan nokaut po njonji; u kafani (suzbija pesticide SPS-a);
    3. Nije hteo da se „pacha“ u deal-u sa Bojketom, Fojketom i Bugarketom; van kafane (nije poslovan covek sprocu kapitalizma);
    4. Siri lazi o lazovima; van kafane (ne razume se u matematiku);
    5. Bio je direktor dok Sojla nije odlezao uslovnu; van kafane (ne poznaje zakon i propise);
    6. Ne urla po zlatnom mikrofonu; u kafani („sluhista“);
    7. Siri propagandu o gubicima najplodnijeg rudnika bakra u svetu koji nize uspehe i profite; van kafane (u kafani ne moze jer onda nece da mu posluze toplo pivo)…

    Dakle, ovaj SM stvarno nije ni za kafanu, a ni za van kafane. Ostaje mu samo da uzme hladnu pljeskavicu i pocne da samara „otporase“ po vazelinu (u kafani)…

    PS A zna se ko je u Srbiji na drugom mestu posle majke Rusije-majka kafana. Sramota!

  • Priča koja se na ovom sajtu tek započinje ima svoju predistoriju.
    Koliko je to priča o Sosi toliko je ona još više priča o nama.
    Sosa sa prosekom negde preko 6,20 ili 6,30 je klasičan primer negativne selekcije koja uporno uništava ovo društvo nakon drugog svetskog rata. Tu nikada nije bilo važno da li i koliko znaš već više čiji si i koliko možeš da saviješ kičmu da bi ti bilo bolje. Zato je Bor mnogima služio samo kao odskočna daska ka Beogradu jer su se takmičili ko će više da odnese, da donira, da poklanja, da… Beogradu da bi dobio stan u njemu, da bi dobio neku službu ili se ušemio u dooobar privatan biznis. Kada se to ima u vidu onda ništa nije nemoguće; ovo su samo posledice tih dešavanja i Bor je kolateralna šteta takve nakaradne politike i „kadrova“ koji je sprovode. Ima mnogo komentara koji smatraju da se treba potpisati punim imenom i prezimenom (ja to nesmem da uradim iako je verovatno moguće saznati ko piše sve ove komentare i ne stidim se da to priznam, imam porodicu). Zašto to tako kažem? Pa ima mnogo onih koji znaju za Sosine pretnje velikim Šefom (Miloševićem) ili Ćatom: kako će sve da ih pohapsi kao lopove i kriminalce… I upravo je tada najviše radio u svoju korist (nabavljao i ono što ne treba i plaćao avanse za robu koja nikada nije stigla u RBN i RBB). „Veliki“ Sosa nikada nije ništa potpisivao iako je bio direktor a sve je naređivao i dosledno nadzirao realizaciju svega. NJegov „mač za egzekucije“ je bio Dragan Dumitrašković koji je smenjivao, vikao, pretio,…To većina zna ali ćutimo svi. I kada neko konačno bude „ujeden za srce“ (izvinite što sam subjektivan i verovatno grešim, ovo je ipak samo moja lična konstatacija koja verovatno ne odgovara stvarnosti) onda počinje priča bez kraja… Neko napomenu sudstvo i policiju; pa zar posle toliko dokaza nije bilo ni jednog predmeta koji bi se procesuirao do kraja? Bilo ih je ali je bilo mnogo više novaca koji su pomogle da „stvar legne na svoje mesto“. I sada pričamo opet o Sosi. Pa on je u vreme prvog direktorovanja bio „udarna palica“ SPS-a i tada mu niko nije smeo ništa zbog Milošević, Šainovića, Ćate i kumovskih veza; posle promena je upropastio Socijaldemokratiju Vuka Obradovića u Boru sa svojim prevratnicima (o tome zna i ako hoće da priča može Miša Tirmenštajn); pa mu se sudilo u Boru a on za to vreme zastrašivao svedoke kako bi svedočili u njegovu korist… Sosa vam nikada ništa lično neće uraditi: on će vas samo psovati, verbalno vređati i samo naoko pretiti; realizaciju tih pretnji sprovodili su, sprovode i sprovodiće neki sasvim drugi likovi koje možda i uopšte ne poznajete ali koji vam mogu prići na ulici… E zato se posetioci ovog sajta koji ga veoma dobro poznaju i znaju njegove metode ne pojavljuju sa svojim pravim imenima i prezimenima; plaše se-neki od njih i za život! Ne treba zaboraviti da se Sosa u Boru pojavio oktobra 2008. godine (znači nakon ustoličenja Vlade RS posle majskih izbora) i kada je nova vlast bila strašno jaka. A kada se priča o proizvodnji tu je već veliki cirkus na sceni: proizvodnja koncentrata bakra, iskorišćenja i kvaliteti u RBB-u su lažno prikazani; zato je smenjen prethodni Upravni odbor i imenovan novi da bi se to zataškalo! Ali je tu zato Mile Jogurt koji će sve da to pojasni i na stručan način objavi; baš kao i Stojan Todorović u POLITICI (neznam da li je još uvek zapošljen u opštinskoj upravi grada Zaječara na poslovima informisanja) a da Hodža nezamenljivi u svom marksističkom stilu objasni neminovnost trenutne situacije jer „nas kriza jača!“ Šta je novo? Možda to što jedan veliki deo građana Bora ne želi više da ćuti? Možda to što je nov javni „mač za egzekucije“ Rolja koji treba da nađe pravni osnov za hapšenje Dr. Mitrović Stojana za zatvaranje Cerovo pre nego što ponovo klisne u dragu mu Nigeriju uzimajući pre toga socijalni program? Možda…? E pa zbog tih mnogo možda se sve ovo i dešava! I kada naraste dovoljno lične svesti koja će biti ujedinjena u zajedničku onda će se desiti promene, nadam se na bolje. Još jednom, SVAKA TI ČAST ZORANE!

  • Ovaj tekst je, očigledno pisan na proleće prošle godine. Od tada pa do ovog proleća, desilo se još mnogo gluposti.

    Na primer, Sosin džepni expert, geolog Trajče, je „pronašao“ bogato rudno telo u Jami, koje je, posle samo jedne bušotine trebalo da ima preko milion tona rude sa 8% bakra. Nakon mesec dana, bogato rudno telo je trebalo da ima oko 500 000t rude sa 7% bakra. Dva meseca kasnije bogato rudno telo je stiglo do 150 000t sa 5% bakra. Uzimajući u obzir razvojni put bogatog rudnog tela i njegovog „pronalazača“, lako može da se desi da ukupno bude 20 000t sa 4% bakra.

    Međutim, direktor Blagoje je bogato rudno telo proglasio za slamku spasa RTB-a, pa je angažovao RDS, odnosno Mladena Popovića (bivšeg koordinatora za podzemnu eksploataciju u Institutu, koji je svojevremeno najuren iz Instituta) da za 15 000 evra uradi Dopunski Rudarski Projekat za to rudno telo. Ali to nije bilo sve, jer je Blagoje angažovao i svog prijatelja, nekog profesora Lapčevića iz Beograda (valjda se tako zove) da uradi još jedan Dopunski Rudarski Projekat za isto rudno telo, ali za malo veću sumu, od samo 90 000 evra.

    Po Zakonu o rudarstvu za jedno isto ležište, ne mogu istovremeno da postoje dva projekta, ali izgleda da taj zakon ne važi za direktora Blagoja. Koliko sam ja čuo, Stojan Mitrović je smenjen jer nije hteo da aminuje ove gluposti (čitaj: nije dao Sosi da zavuče ruku u džep RTB-a).

  • Da… to „T“ nalazište je posebna priča i ako je neko voljan da napiše nešto više o njemu, bio bih mu zahvalan. Ali neka piše na raindog.bor[et]gmail.com pa ću da objavim kao tekst.
    Ono što je takođe zanimljivo je angažovanje raznih fol projektanata (besmislenih projekata za koje su davane velike pare), zatim angažovanje fuckin` Milinka Živkovića i preduzeća „Lider“ za kupovinu uglja o kome je LDP već pričao na konferenciji za novinare…
    Imam ja dosta toga, ali neće da smeta ako mi i vi šaljete još podataka.
    I drobilica je zanimljiva… koj moj ne radi i ko ima od toga koristi? 🙂
    Pa ona bušilica…
    Pa kad na kraju složimo sve kockice da to bude stvarno lep mozaik. 🙂
    (ima dosta toga u komentarima, ali pitanje je da li svi posetioci sajta mogu da se snađu u svemu tome).

  • Čitajući sve vaše komentare, ne mogu da se otrgnem utisku koliko svi grešite i koliko ste opet svi u pravu. Svako iz svog ugla posmatranja, ima pravo na mišljenje, ili prema nivou saznanja na komentar. Ali svi treba da znate i vi koji radite u RTB-u i vi koji niste životno vezani za njegov opstanak, da ovde pokrenuta tema ,,Ima li rudarske mafije,, nije filosofsko pitanje, već pitanje snage države da se suprotstavi organizovanom kriminalu, koji ovih dana de facto ulazi u završnu fazu. Sada je mnogo jasnije šta se to dešavalo sa RTB-om u proteklih desetak godina, i koje su se crne sile nadvile nad njim. Da, u Srbiji ,,radi,, Mafija ( sa velikim M). To nije sinonim, to nije personifikacija, već je to prava srpska koza nostra sa centrom u najvišim vladajućim strukturama i političkim strankama, sa ciljem da se preko RTB-a tzv. državnog preduzeća opljačka budžet Republike Srbije. Gospodin Blagoje Spaskovski je tu uleteo grlom u jagode. U celoj stvari on je običan fizikalac, kome pod pretnjom likvidacijom stoji obaveza da odradi određeni posao. Uspeh u toj prljavoj raboti, za njega znači uspon u hijerarhijskoj lestvici, a neuspeh čamov sanduk. Ako je ko od ljudi koji su sa njim u kontaktu, pažljivo slušao šta je ovaj pričao pre godinu dana i šta priča danas, jasno je da je slao šifrovane poruke o tome da je u toku velika zavera ( čuvena teorija zavere ipak postoji), i da je grozničavo tražio i još uvek traži pomoć. Naravno pomoć mu je potrebna utoliko, da kaznu plati tuđim glavama. Jedan od tih žrtvenih jaraca je trebalo da bude i G. Stojan Mitrović, zbog katastrofalnog, diletantskog pristupa u tretiranju rudnog tela ,,T,, u jami. S. Mitrović je to na vreme primetio i otud razlog sukoba sa Sosom. O zaveri on ne zna ništa, jer nije planirano (u dosadašnjoj fazi) da bude njen deo. Ali kao Sosin zamenik za proizvodnju ima važne podatke koji dokazuju lažiranje proizvodnje, izmišljene uštede i njihovo obelodanjivanje bi zbrisalo Sosu za sva vremena, oslabilo pozicije mafije, a zdravim snagama dalo dovoljno vremena da se grupišu i poraze tu pošast. Zato, opravdano nezadovoljan svojim saradnicima, ne zato što su nestručni ili što ne ispunjavaju plan, već zato što ne razumeju njegove potrebe, Sosa pribegava maltretiranju i kinjenju u svim prilikama, a naročito na tzv. kolegijumima gde vređa njihovo ljudsko i stručno dostojanstvo. Kolegijumi sve više liče na crnomagijske seanse za ispiranje uma. Sa druge strane sindikalci su prividno pošteđeni hirovitog Sose. Ustvari njih smatra nedovoljno inteligentnim (s razlogom jer neki od njih nemaju ni koeficijent 80), da bi mu bili ozbiljnija prepreka, ali ih je sve, za svaki slučaj, kupio privilegijama, platama, automobilima, neradom, ekskurzijama, Neronovskim bahanalijama, jer treba da mu budu neka vrsta pretorijanaca od ovih sadašnjih 5-6 idealista, koji bi pisanjem mogli da pokrenu lavinu od više hiljada, besnih, prevarenih i pokradenih revanšista. Samostalni i sindikat Nezavisnost su sramota za radnički pokret. Oni ne zavređuju to časno ime. Zaposleni treba dobro da prate svaki njihov gest i da ga kvalitativno vrednuju. Samo temeljnom analizom njihovog ponašanja, zaposleni mogu da zaključe da li oni kojima svakog meseca izdvajaju 1% od svojih bednih plata, rade u njihovom interesu ili interesu Sose i prljavog kapitala. Čujem, eto, da ima i neki Industrijski sindikat. Ne znam kolika im je snaga i ko su i kakvi su ljudi koji ga vode, ali eto im prilike da pokažu da li zavređuju poverenje radnika, kao sile koja može da napravi prevrat ili će se i oni zarad sebičnih, ličnih interesa marginalizovati u sveopštem sivilu i poltronstvu.
    Nije mi namera da Zoranu ukradem trilogiju ili koliko već toga bude. Želja mi je da se ova preozbiljna tema tako i tretira. Zoran ima još puno toga šokantnog, ali Zoran ne može i ne treba sam da bije bitke RTB-a. Kvalifikovana reč stručnjaka, i to onih neispranih mozgova, treba u javnosti da nametne utisak, o neophodnosti šireg delovanja, protiv zlotvora, zato što je u pitanju opšti interes, i zato što je na sceni napad parazita, krpelja, protiv svih, a ne sukob političkih neistomišljenika ili animozitet pojedinaca.

  • Bravo za konferenciju LDP-a.Ono sto je najvaznije ,LDP mora u Skupstini da pokrene ovu temu i da ona ne bude vise lokalna,jer ocigledno da novinari beogradskih medija nece da prenose lose vesti o bosu.Procitajte samo tekst uPolitici ,to je najsveziji primer.Mislim da je mozda nezgodno vreme izabrano za plasiranje tekstova o rudarskoj mafiji,Uskrs je ,a mnogo ljudi je van Bora i ne rade pa nemaju mogucnost da procitaqju tekstove i da se ukljuce u raspravu.Danas sam od mnogo ljudi cuo pitanje Sta to pise i da jedva cekaju utorak da na poslu procitaju tekstove.Nazalost,jos uvek dosta ljudi nemaju komp.pa im je posaao jedina prilika da procitajuZato ja sugerisem,a naravno urednistvo o tome odlucuje,da se naredni tekst objavi u utorak ili narednih dana kada ljudi procitaju ove tekstove o mafiji.Moramo ovo zlo da oteramo iz ovog grada.Da li neko moze da posalje ovim politicarimakoji su ga postavili, njegove tonske zapise da vide koga su postavili na celo RTB.Covek ili je lud pa ne zna sta prica ili je toliko nista ne zna da se i moja majka sa osnovnom skolom smeje kad cuje ove gluposti.Naravno treba poslati i tonski zapis pevanja iz jedinog objekta pod njegovom upravom koji radi,Klub RTB,pa mozda mu Dinkic napise pesmu.Covek peva da bi pokazao Dinkicu koliko je svestran kao i ministar i misli da je to u skladu sa ponasanjem sefa.Samo mi nije jasno,kako mu neko ne kaze od kolega ili porodice,da to ne prilici funkciji koju obavlja i da bruka i sebe i firmu.To kao vrhunski menadzer,kakav se predstavlja mora da zna.Izgleda da za RTB Bor jedino nema krize,kad se uz pevaljkui mikrofon i rostilj,koji placaju radnici, raspravlja o strucnim stvarima.Ako je i od mafije mnogo je.

  • B92 (BIZ) je objavio 10-ak komentara na clanak: “RTB: U novembru ugovor o topionici”, od kojih su 4 bili moji. Jedan od njih posvecen je preradi uvoznih koncentrata, zbog cega i dolazi do velikih gubitaka. Navescu samo clanak i moje komentare, a ko zeli da procita i ostale komentare, moze da otvori clanak.

    RTB: U novembru ugovor o topionici
    B92 (BIZ): 28. oktobar 2009. | 14:31 | Izvor: Beta Bor — Za najviše mesec dana biće potpisan ugovor sa kompanijom SNC Lavalin o izradi studije izvodljivosti za izgradnju nove topionice bakra u RTB Bor.
    „Očekujemo da početak izgradnje nove Topionice krene narednog proleća“, kaže Blagoje Spaskovski, generalni direktor Rudarsko-topioničarskog basena (RTB) Bor. Prema njegovim rečima, cena nove Topionice neće preći iznos od 130 miliona dolara, koliko je država spremna da uloži u to preduzeće putem robnog kredita.

    Spaskovski je dodao da se prilikom izgradnje nove Topionice i Fabrike sumporne kiseline, što više angažuju preduzeća iz Srbije, kako bi se smanjili troškovi i uposlile domaće firme. Projektni menadžer firme SNC Lavalin Inder Basin, izjavio je da su u izradi studije izvodljivosti za borsku Topioni bakra angažovani najkvalitetniji resursi te kompanije. Kanadska firma SNC Lavalin je jedna od vodećih inženjerskih firmi za projektovanje topionica, i njeni stručnjaci su trenutno angažovani na sličnim poslovima u Kazahstanu.

    PRVI KOMENTAR: Pre 12 dana B92 (BIZ) je objavio moj komentar na clanak: “Dinkic: U RTB Bor 160 miliona evra”, koji je izazvao ostru polemiku sa drugim komentatorima, pa ga ponovo citiram u nastavku.
    Mnogi „dobro upuceni ljudi“ iz Bora i drugih delova Srbije su poslednjih meseci kategoricki tvrdili da je prica o izgradnji nove tehnologije u Topionici obicna laz min. Dinkica, predizborna kampanja, smirivanje javnosti itd. Usput nadju sto razloga sto su protiv, ali ne navedu onaj pravi razlog, da ga ne navodim pre polemike sa drugima. Medjutim, kao sto vidite, sve ide svojim tokom. Izabrana je odlicna finska Outokumpu tehnologija, po kojoj se proizvodi preko pola svetskog bakra. To je dobar dokaz ozbiljnosti firme Lavalin i javno im cestitam.
    Boza Bogdanovic

    OBJAVLJENI KOMENTAR: „Posle Petog oktobra objavio sam clanak u Borskim novinama sa karakteristicnim naslovom: „Hvala Bogu, svanulo je!“ Odavno se vidi da je u pitanju bila samo rana zora i pocetno svitanje na nivou Srbije, a i dalje tamni mrak u Borskom regionu i RTB-u. Medjutim, sada cu jos jednom ponoviti: „Hvala Bogu, svanulo je“, i nama iz Bora i Majdanpeka.
    Svasta mogu da kazu i napisu o min. Dinkicu, i dobro i lose, ali sto se nas Borana tice, SVAKA MU CAST.
    Boza Bogdanovic, Bor“
    (Boza Bogdanovic, 29. oktobar 2009 09:56)
    Preporučujem (+9)
    Ne preporučujem (-16)

    DRUGI KOMENTAR: Mnogi ljudi u Srbiji sumnjaju u isplativost izgradnje nove tehnologije u Topionici. Javno pitaju sta ce se preradjivati u Topionici dok nasi rudnici ne prorade punim kapacitetom itd. Navescu podatke, a oni neka me javno demantuju. Katodni bakar trenutno kosta 6.470 $/t. To je jedan od retkih proizvoda koji mozemo da izvezemo po prodajnoj ceni zbog velike potraznje, a pravimo ga u nekoj minimalnoj kolicini?! Cisti i kvalitetni koncentrati bakra na svetskom trzistu uobicajeno se placaju 70% od prodajne cene bakra, f-co Luka u Prahovu. Razlika od 30% iznosi pri ovoj ceni bakra tacno 1.941 $/t, a svi metalurski troskovi (zajedno sa predvidjenim iskoriscenjem od 97%) iznose oko 650-700 $/t. Ostatak do 1.941 $/t je cista zarada, otprilike preko 1.200 $/t. Znaci, pri kapacitetu od 70.000 tona, nova tehnologija ce se otplatiti za nepune tri godine.
    Trenutno, Topionica radi sa svojim i uvoznim koncentratima, koji se usluzno preradjuju za potrebe firme Ist Point Zorana Drakulica (sina Titovog puk. vojne bezbednosti) i borske livnice Grand Inzinjering, koja je u vlasnistu zeta bivseg gen. dir. RTB-a Jove Milosevica. Oni nabavljaju koncentrat bakra pod uslovima koje sam naveo, placaju preradu RTB-u oko 350-400 $/t (u zavisnosti od sadrzaja bakra u koncentratu), priznaju iskoriscenje na bakru od 96,4% i usput odlicno zaradjuju. Pod takvim nepovoljnim uslovima RTB je u poslednjih nekoliko godina proizveo preko 100.000 tona bakra, a iz Ministarstva energetike i rudarstva i nasi direktori nisu nista preduzeli da koncentrat sami uvozimo, direktno bez posrednika?! Zato se moji komentari o RTB-u cesto negativno ocenjuju, a svima mora biti jasno ko stoji iza toga.
    Boza Bogdanovic, Bor
    (Boza Bogdanovic, 30. oktobar 2009 20:26)
    Preporučujem (+7)
    Ne preporučujem (-13)

    CETVRTI KOMENTAR: Kritikuju me, a niko od mojih bivsih kolega ne sme da mi pruzi javnu podrsku?! Zato su brzo i napredovali u sluzbi, a ja sam pola radnog veka proveo u izolaciji. Zoran Drakulic (Ist Point) i Dragan Zivkovic (Grand Inzinjering) kupuju koncentrate bakra, koji nisu “pali sa Marsa” vec su negde proizvedeni, najverovatnije u Juznoj Americi, nekoj drzavi bivseg SSSR-a ili u Africi. U rudarstvu niko ne moze garantovati zeljeni kapacitet za potrebe njihovih topionica, pa najveci svetski proizvodjaci bakra uvek predvidjaju rezervu od bar nekoliko procenata. Povremeno dolazi do pojave viska koncentrata i oni se prodaju na slobodnom trzistu, po uobicajenoj ceni od 70%, f-co luka kupca. Zasto neko iz Vlade ili RTB-a javno ne demantuje tu cinjenicu?! Niko me ne moze ubediti da je lakse Drakulicu i Zivkovicu da nabave takve koncentrate, nego Vladi Srbije, Ministarstvu energetike i rudarstva i poslovodnom i UO RTB-a.
    Neki ljudi iz Bora znaju da sam ja pre tri godine bio autor Metalurskog programa u timu STINS-a (Strucnog Tima za Izradu Nove Strategije). Mali deo od tih 40 strana iz mog programa je objavljeno postao je bacena teznja na rudne rezerve RTB-a, a nista iz Tacke 7.1. “Ugovori za usluznu preradu uvoznih koncentrata”. Citiracu nekoliko pasusa iz te Tacke, a ceo Metalurski program mogu dostaviti Ministarstvu energetike ili MUP-u, ako me pozovu na razgovor.

    »Ovo je strucni rad, bez politickih konatacija, ali se ipak mora postaviti pitanje rentabilnosti Ugovora RTB-a sa firmama »East Point« i »Grand inzinjering«, za usluznu preradu preko 200.000 tona njihovih koncentrata. Ugovorena cena se kretala od 65-85 $/t suvog koncentrata. Ugovoreno je standardno iskoriscenje na bakru od »minus jedan procent«. Ono iznosi 95,65% za suvi koncentrat sa 23% bakra. Iz Tabele 15 vidi se da je TIR u prvih sedam meseci ove godine ostvario svega 91,04% iskoriscenja na bakru, a u toku 2005. godine svega 92,04%.

    »Kao sto se vidi iz Tabele 27, TIR je napravio GUBITAK od preko 38 miliona dolara, prilikom usluzne prerade uvoznih koncentrata u poslednje tri godine. Da je tu istu kolicinu suvog koncentrata RTB kupio, pod uslovima koji vladaju na svetskom trzistu, ostvario bi DOBITAK od preko 49 miliona dolara (Tabela 29). Razlika iznosi oko 87 miliona dolara, pri sadasnjim uslovima proizvodnje, a mnogo vise da je Topionica u Boru reorganizovala proizvodnju sa ovom tehnologijom, ili napravila novu tehnolosku liniju (Tabela 29).

    Novi gen. dir. RTB-a (g. Miodrag Conic) je obrazovao Komisiju za preispitivanje tih Ugovora, ali su u Komisiji uglavnom oni isti ljudi, koji su ucestvovali u ugovaranju, ili ga svo vreme javno opravdavali?! Indikativno je da iskoriscenje na bakru u Topionici naglo opada kada se uvoze koncentrati bakra u vecoj kolicini. Ocigledno je da postoji namerna greska, uvek na stetu RTB-a, ili u uzorkovanju (borska filijala Jugoinspekta i Institut za bakar), ili u hemijskoj analizi (Hemijska laboratorija Instituta), i ako obe firme imaju drzavni i medjunarodni certifikat za tu vrsta posla?!« (zavrseno citiranje)
    Boza Bogdanovic, dipl. ing. u penziji iz opljackanog, otrovanog i ozracenog Bora
    P.S. RTB i sada radi sa uvoznim koncentratima na isti nacin i pored smene pojedinih direktora?!
    (Boza Bogdanovic, 2. novembar 2009 12:31)
    Preporučujem (+8)
    Ne preporučujem (-10)

    DEVETI KOMENTAR: Mnogi Borani (i prijateljski i neprijateljski nastrojeni) s nestrpljenjem ocekuju moj odgovor na prethodne komentare, u kojima sam direktno prozvan. Citiram pasus iz Metalurskog programa, koji sam uradio za potrebe STINS-a:
    »Iz Tabele 16. se vidi da je granica rentabilnosti baznog dela TIR-a, ako se suvi koncentrat bakra nabavi po ceni od 70% od cene katodnog bakra na svetskom trzistu (bez obzira da li je u pitanju uvozni koncentrat, ili koncentrat iz rudarskih pogona RTB-a), i ako vaze ove cene normativa i ostalih materijalnih i nematerijalnih troskova:
    – sadasnje stanje, za prosecnih 650 $/t + tehnolosko iskoriscenje (ukupno 1.088 $/t): oko 2.800 $/t ;
    – II i III faza: oko 2.300 $/t katodnog bakra na svetskom trzistu ;
    – VI faza: oko 1.800 $/t katodnog bakra na svetskom trzistu.« (zavrseno citiranje) Napomena B.B. Sadasnje stanje (oko 92% iskoriscenja na bakru, mala proizvodnja, visoki normativi), II ii III faza (oko 95-96%, povecanje proizvodnje, smanjenje normativa), VI faza (uhodana nova tehnologija). TIR pravi gubitke od najmanje 700 $/t bakra na uvoznim koncentratima, umesto da ih sam uvozi i isto toliko zaradi.
    Navescu deo intervjua Drakulica: “Vlada i porezom kažnjava izvoznike” iz Glasa javnosti od 16. oktobra 2006. godine: „Kakvi su uslovi poslovanja u Srbiji i zemljama u kojima je prisutan „Ist point“?
    – Države u kojima radimo znatno su nam pomogle, naročito kada im je interes da podignu nivo privredne aktivnosti u određenim regionima. Pre 10-tak godina dobili smo besplatno rudnik u veoma siromašnom delu Kazahstana. Skinuli su nam i poreze. Zahvaljujući tome projekat pokretanja proizvodnje je bio izuzetno uspešan, a ceo region je napredovao. U Rumuniji takođe imamo veliku podršku vlasti. Vlada nam je dala zemljište na kome ćemo sagraditi veliko skladište za žitarice. Međutim, u Srbiji nažalost još nemamo taj osećaj, da, time što investiramo, imamo značajnu podršku. Moram da pohvalim Agenciju za privatizaciju, koja shvata značaj investitora.“ (zavrseno citiranje)
    Postovani “Boranine”, ja sam 100% ubedjen da ce u Studiji izvodljivosti kanadski Lavalin preporuciti izgradnju nove tehnologije u Topionici, iz najmanje tri razloga, od kojih je treci najvazniji. Kanadska firma Dandi (Dundee Precious Metals) je napravila desetine busotina u okolini Bora i ko zna koliko snimaka iz helikoptera. Drugo, bakar trenutno kosta 6.470 $/t, a granica rentabilnosti u najvecim svetskim kombinatima je oko 2.000 $/t. Trece, iz clanka se vidi da Lavalin radi na projektanskim zadacima u Kazakhstanu. Drakulic je svojevremeno izjavio da je Kazahstan (koji ima 20 miliona tona bakra u rudnim rezervama) dao koncesiju “stranim ulagacima” za svega 0,5% od ostvarenog prihoda, pa je i on hteo da “kupi” RTB na slican nacin.
    CRU – Copper Quarterly Industry and Market Outlook (April 2005.) je objavio da je kompanija Corporation Kazakhmys u toku 2004. godine proizvela 377.000 tona katodnog bakra, odnosno 2,57% od svetske proizvodnje od 14.655.000 tona. Godisnje proizvedu bakar u vrednosti od skoro 3 milijarde dolara. Drzava Kazaskhstan svake godine dobije 15 miliona dolara (0,5% od bruto prihoda), milione tona jalovine i otrovnih i kancerogenih supstanci iz dima, a vlasnici (ruski i ostali tajkuni) podele skoro 2,5 milijarde dolara. Do sada su zaposlili nekoliko desetina Borana, uglavnom u rudarskim pogonima. U Boru je javna tajna da su veliku ulogu u osnivanju te firme imali ruski i njihovi KGB-ovci (sadasnji “biznismeni”), Sainovic, Drakulic, prof. Ceda Knezevic, Borivoje Milosevic, Mira Markovic i Miki Manzalovic (dugogodisnji predstavnik RTB-a u Moskvi).
    Odmah posle Petog oktobra cuo sam ovu istinitu anegdotu. Vujadin-Vuja Rankic, dotadasnji dir. Flotacije, je dao otkaz na rad u RTB-u, da bi presao u Kazakhstan (i sada je tamo). Dir. RBB-a (Rudnici bakra Bor) Blagoje-Sosa Spaskovski ga je pozvao na razgovor, ali je Vuja odbio da dodje. Ljutiti Sosa je seo u dzip i odvezao se u Flotaciju. Prvo je podsetio Vuju da ga je on isforsirao kao bivsi dir. Flotacije, pa ga je onda zamolio da ne daje otkaz, vec da zajedno pomognu SPS-u na kljucnim Izborima. Vuja je odbio, a onda je Sosa rekao da ce mu se osvetiti. Na to je Vuja odgovorio da ga na novom poslu stite ljudi koji su STO PUTA jaci od Sose i isterao Sosu iz kancelarije. Uzgred, Sosa (tadasnji potpreds. OO SPS-a) je vencao Sainovica, politicki unistio generala Obradovica u cuvenoj “Felacio aferi” (poturivsi mu Ljiljanu Nestorovic) a sada je gen. dir. RTB-a.
    Boza Bogdanovic, Bor
    (Boza Bogdanovic, 25. novembar 2009 10:42)
    Preporučujem (+5)
    Ne preporučujem (-9)

  • Da li RTB Bor ima zaista neku relevantnost za buducnost tog dela Srbije? Sa neresivom vlasnickom srukturom?
    Sa politikom ne zaposljavanja on nema nikakvu relevantnost za mladju populaciju. Nije ni cudo da diskutuju samo penzioneri i povredjena ega. Skoro da je bolje pustiti da se opljacka sta je ostalo i ‘pomeriti se dalje’.
    Verovatno nije bolje, i kako je ovo sustinski politicki problem i RTB Bor je politicka kompanija, jedino moguce resenje je politicko. Za politicko resenje je potrbna kriticna masa politicke svesti. Dobar je put LDP-ova konferencija za stampu. Istovremeno stavlja kriminal u politicku arenu, ostvaruje siru medijsku pozornost i dotice mladju generaciju.
    Van politike, a vrlo pausalno, bih rekao da je verovatno jedina izgledna buducnost rudarstva u tom reginu u koncesijama i ne u postojecoj infrastrukturi.

  • Neko malopre pomenu (mislim boranin) i Sosinog džepnog experta, geologa Trajčeta; da li to beše onaj Trajče što je paša sa Sosinim rođenim bratom Zoranom; što mu žena treba da diplomira na pravnom i da zameni nezamenljivog Acu Miletića (na njegovu veliku žalost nema više raspodele stanova i novih zapošljavanja da bi mogao da se „ušemi“-međutim čeka ga mesto direktora u ZAŠTITI; čekaju samo da im pokaže diplomu koje to čuvene škole ima,…); da li to beše onaj Trajče što sa mr. Nenadićem iz RDS-a u svoje „slobodno vreme“ službenim kolima putuje u rudnik LECE; da li to beše onaj Trajče što… Da ne zaboravimo i Dejanovskog iz TIR-a koji se kao nešto naljutio na Sosu, svašta mu rekao i odlučio „ili Sosa ili ja“ pa se preračunao i opet hvali „velikog šefa“; pa gde su ona velika obećanja da će udovicu Vlade Radovanovića koja radi u MAXI-ju da zaposle u TIR-u… Da ne zaboravim i sport koji je omiljena Sosina tema: neki se sećaju sa kolikim je žarom ulagao u jednog mladog skijaša (čak je sredio da ode i na zimsku olimpijadu) a dečko oduvek pikao fudbal i to verovatno i sada radi pa onda nije ni čudo da se pojavljuje oko Bobane Veličković. Svojevremeno je baš u fudbalu uspeo da FK RUDAR ubaci u viši rang takmičenja sposobnim finansiranjem i kvalitetnim direktorom kluba Milinkom Živkovićem (da li preko džakova za kreč ili kreča)-sada vidim da su počeli da se bave i nabavkom uglja za Topionicu. Zli jezici kažu da pošto mu je direktorica komercijale već izvesno vreme bolesna ozbiljno razmišlja da za jubilarni 80-ti rođendan (a to je 10.maja) ponovo aktivira nesalomljivog Momu Jovanovića kao proverenog kadra… Priča se da su u Boru ovih dana videli Rankić Vujadina-Vuju koji se vratio iz Kazahstana valjda pa ne treba zanemariti informaciju koja se vrtela da će polimetalične rude iz LECE-a i ČOKA MARINA biti topljene u nekakvom Kazahstanu? Da današnje oglašavanje mošda privedem kraju svojim komentarom da se u ovim obraćanjima ne radi o tome da su povređena ega onih koji se oglašavaju već isključivo njihova želja i napor da šira javnost sazna neke nepobitne činjenice iz Sosinog kvazi latinoameričkog serijala. A ono da mu neko odozgo sprema čamov sanduk je baš morbidno i sumnjam da se ti odozgo služe takvim sredstvima; Sosa je obezbedivši sebe pre toga MORAO da OBEZBEDI i NJIH-samo da sebi nije ostavio preveliki deo?

  • Procitao sam saopstenje LDPa i od reci do reci ga podrzavam i mislim da ova akcija o rudarskoj mafiji mora da se istera do kraja.Ja sam sokiran onim sto sam cuo na Konferenciji za novinare direktora RTB .Onaj govor je za visestruku analizu,kako za strucnjake iz oblasti rudarstva,metalurgije i ekonomije,koji bi morali da se oglase,tako i za strucnjake drugih profila koji bi mnogo stosta mogli da napisu o liku i delu gospodina Spaskovskog.Onolike protivurecnosti iznete o proizvodnji i ostvarenom uspehu u planiranom gubitku od 45 miliona dolara su fenomeni koje treba upamtiti.Ja necu ulaziti u neke pojedinosti jer nisam strucan za to,ali ono sto smatram da je vazno to je tema koju je gospodin Stankovic pokrenuo i koju svi ljudi kojima je stalo do grada i basena treba da podrze a odnosi se na rudarsku mafiju.On je ovim tekstovima i tabelama predstavio neke stvari koje mnogi od nas ne znaju i svaka mu cast sto je isturio svoje ime .Ono sto primecujem,to je da neki ljudi u komentarima pricaju o svemu i svakome,znaju raznorazne stvari godinama unazad,pa je ocigledno da su iz najblizeg okruzenja Spaskovskog vec godinama.Pred njim izgleda klimaju glavom i odobravaju sve njegove velike projekte ,a ovde su hrabri da prozivaju znane i neznane ljude,decu pa cak i ljude koji su na kraju svog zivotnog i radnog veka,kao sto je gospodin Moma Jovanovic.On je ,ako nista drugo,covek koji je generacijama unazad na ovom borskom tlu sa svojom porodicom,zna dosta o istoriji Basena i grada,a ako nista drugo,prema njegovim godinama treba imati postovanje.Pre neki dan gospodin Stankovic je s pravom regovao na neprimerereno pominjanje necijeg deteta jer lako je iza nicka blatiti ljude.Ono sto samo mogu da primetim to je da se radi o vrlo bliskim saradnicima Spaskovskog,jer uplitanje u pricu mnogih ljudi i njihovo omalovazavanje je skola direktora Basena.Ako se tako nastavi ova izuzetno znacajna tema izgubice na znacaju.

  • Dr Sofronije,da li to saljes komentare sa laptopa koji ti je kupio RBB,a ti nama uvalio polovne Kadoviceve kompijutere,cak je i komisija morala da aminuje ovu tvoju mutnu radnju.Ja sam mislio da si se iselio iz Bora,barem si tako pricao.Samo ti nemoj o postenju,Sram te bilo!

  • Poštovani g.dine Stankoviću,

    Pratim već duže vreme komentare na Vašem sajtu i tek me je Jovan svojom diskusijom podstakao da napišem neku reč:
    ‚‚… a ovde su hrabri da prozivaju znane i neznane ljude,decu pa cak i ljude koji su na kraju svog zivotnog i radnog veka,kao sto je gospodin Moma Jovanovic.On je ,ako nista drugo,covek koji je generacijama unazad na ovom borskom tlu sa svojom porodicom,zna dosta o istoriji Basena i grada,a ako nista drugo,prema njegovim godinama treba imati postovanje.‚‚

    Ovako odmeren komentar nisam skoro pročitao u ovim tekstovima. Žao mi je što je tako jer previše žuči, pljuvanja i psovanja nikad nisu mogli da donesu rešenja.
    Mišljenja sam da se ovde treba baviti pre svega suštinom postojanja i opstanka RTB-a a ne borbom za vlast ili pozicije. Ceo radni vek sam proveo u Basenu (RBB i IBB) i verujte mi da nikad nije bilo lako ali smo rešenja tražili i nalazili samo hladnim glavama. Nikad povređene sujete i nerealne ambicije nisu vukle napred, naprotiv.
    Prozivani su ovde, neopravdano, kvaliteni ljudi i kadrovi koji bi još mogli dati doprinos napretku basena.
    Nebi trebalo NIKO da generalizuje sve one koji su radili u nekom ranijem sistemu, samo mali broj je bio sa posebnim ovlašćenjima, jer su samo radili savesno svoj posao u okviru struke daleko od kriminala i politike.
    Basen može napred ali samo sa kadrovima realnih ambicija, čistih stavova kad je u pitanju struka, bez mržnje i ljudima čiste prošlosti.

    Hvala na pruženom prostoru.

  • Zoki,nemo da z.pa nije posteno sa tvoje strane,svoje istomisljenike ne prozivas(Stoleta,Baneta….)pisu pod vise pseudonima.Dozvoli i onima koji ne misle kao ti.Jel tako propagiras demokratiju na tvom blogu?Sam si rekao da pise par osoba pod razlicitim imenima.

  • Ma,s tobom nemam nikakvih problema,nego sa ovim,,postenjacinjama“.SRAM IH BILO,ponavljam SRAM IH BILO,ne bore se oni za pravdu,nego ne mogu vise da drpaju i u tome je glavni njihov problem.Veoma dobro znaju radnici kakvi su to moralisti i kakvi posteni ljudi,zato niko nece da stane iza njih.Da bi te neko podrzao moras da budes posten i ispravan,a oni to nisu.Zato dozvoli da mi iznosimo o njima cinjenice,kojih ima na pretek.Spominju neke projekte,velike pare date za njih.Siguran sam da je to manje,nego sto je Sofronije u predhodnom periodu naplatio.Zato je morao da plati porez za 2007god.na licni dohodak i sva primanja.To nije mogao da plati samo da je primao platu u rtb.

  • Iz Bora ću da odem kada ja budem hteo, znači: prvo uzmem otpremninu po socijalnom programu, pa onda uzmem penziju, pa se ponovo aktiviram u RTB-u… Da one koji nisu upoznati sa činjenicom, podsetim da je najveći sin naroda i narodnosti Jugoslavije-drug Tito umro još 1980. godine. Ako je on prestao da bude nedodirljiv ne vidim razloga zašto nekima smeta pominjanje Mome Jovanovića; i mi drugi veterani znamo da u RTB-u još uvek na zalihama ima nekih rezervnih delova koje je pomenuti nabavio a i pošto je ovo priča o Sosi i mi znamo koliko godina mu je bio prvi saradnik u komercijali kada se prao novac. To što toliko zna o istorijiBasena i grada neka iskoristi na korektan način i objasni nama neukima kako se kupuje SIMKA, kako se kupuje oprema i sve drugo kako. Pa nisu samo on i njegova porodica stvarali i bili u ovom Boru. Ima mnogo zaboravljenih i preminulih kamarata i topioničara koji su dali sebe a nisu dobili ništa. Sve svoje obaveze preme državi izmirujem redovno i bez kašnjenja. Znači, čekam socijalni program koji je u najavi, pa pare i penziju, idem iz Bora i vratim se-uostalom kao i mnogi drugi!

  • „Bane“, komentari 28, 31 i 33.

    E pa „Bane“, pošto misliš da si najpametniji i da možeš koristiti internet da, krijući se ispod Sosinog repa, pljuješ po ljudima za koje si procenio da mogu biti opasni po Sosu, moram ti reći da Internet nije stadion za takav fudbal. Ovde vlada dvosmerna informacija, pa i mi internet-komentatori na isti način možemo procenjivati koji su ljudi koje je Sosa angažovao da ga brane pljujući po drugima i skrećući priču sa glavne teme. Dakle, druže moj, u istom, tvom stilu, mogu i ja reći da znam ko si i da ti napomenem da te vrlo često pozdravlja tvoj prijatelj Mejlan, sa kojim si kao bivši direktor RBB Bor toliko muljao, a do danas nisi otišao u zatvor, iako si to odavno zaslužio. Uveo si Mejlana da angažuje mehanizaciju u Belorečkom peščaru mimo tendera, obračun za plaćanje ste vršili ne po učinku (metar kubni ili metar dužni) već po prijavljenim satima rada. Prijavljivalo se koliko se htelo, a to niko nije kontrolisao. Na taj način ste za nekoliko godina naduvali fiktivni dug RBB prema Mejlanu u iznosu od nekoliko desetina miliona eura i spremili se da ga preko konverzije toga duga Mejlan kupi. Boško Radičević o tome je imao podebeli dosije, vršena je istraga, Milinko je, kao predsednik komisije za izbor najpovoljnijeg ponuđaća bio glavni svedok, ali je sve stavljeno u fijoku zbog pritiska tvoje stranke Pokret Živim za Krajinu. Prema tome, dragi moj „Bane“, braneći Sosu ti napadaš sebe.

  • @Bane (ili Goga ili Otpor ili Milinko?)

    V.D. direktor Blagoje je, kad je preuzeo funkciju V.D., pre godinu i po, rešio da stane na put „drpanju“, kako kaže bane ili goga ili milinko?, i u to ime na mesto direktora za kontrolu postavio nekog Milinka Živkovića. Za tog Milinka se odavno priča da je najpodobniji za takvu funkciju, jer ima iskustva u drpanju, pa je čak i diplomski na drpanju preko kreča, odbranio u zatvoru. Efekti tog postavljenja su se odmah primetili jer su momentalno obustavljeni svi projekti koje je radio Institut, koji je bio toliko bezobrazan da nije hteo projekte da radi za džabe. I zato se prešlo na angažovanje poštenih privatnih firmi, kao što je RDS i druge tašna-mašna firme iz Beograda i okoline. I tako sad ove privatne firme rade za „još više džabe“, jer su i projekti koje su radili bezvredni.
    Normalno, sve se ovo dešava uz blagoslov direktora za kontrolu Milinka, jer nema ničeg lošeg da neko radi bezvredne projekte za „još više džabe“ i naravno, nije njegovo da kontroliše rad generalnog direktora, već da kontroliše da neka informacija o „džabe“ projektima ne izađe van RTB-a.

  • XXII ludi konj: „Čujem, eto, da ima i neki Industrijski sindikat. Ne znam kolika im je snaga i ko su i kakvi su ljudi koji ga vode, ali eto im prilike da pokažu da li zavređuju poverenje radnika, kao sile koja može da napravi prevrat ili će se i oni zarad sebičnih, ličnih interesa marginalizovati u sveopštem sivilu i poltronstvu.“

    Industrijsaki sindikat je nastao nakon što je Ujedinjeni granski sindikat „Nezavisnost“ isterao iz članstva hoštaplersko rukovodstvo Gransakog sindikata metalaca na čelu sa Draganom Matićem (Odlukom br. 279/08 od 14.11.2008. godine) i poverenikom Aleksandrom Ivanovićem iz Bora Odlukom br. 280/08 od 14.11.2008. godine). Nakon toga imenovani su osnovali Industrijski sindikat. Inače, kao bivšem članu predsedništva grane metalaca poznato mi je da je to predsedništvo na čelu sa Draganom Matićem nakon moje ostavke za članove predsedništva iz sindikalne članarine na nivou grane metalaca uzimalo finansijsku pomoć u iznosima od više stotina hiljada dinara, zbog čega smo mi sindikalci iz Instituta za bakar protiv njih podneli krivičnu prijavu tužilaštvu u Beogradu ali je to zataškano. Isto to predsedništvo je sarađivalo sa Vlastimirom Trujićem radi gašenja Nezavisnog sindikata u Institutu za bakar zato što smo prijavljivali pljačke i mahinacije u Institutu od kojih je i ona sa plaćanjem apanaže dr Čedomiru Kneževiću po osnovu ugovora o radu za nepostojeće radno mesto u nepostojećoj firmi radi lagodnog života u Beogradu, što je u vezi sa temom ovog članka zato što je tada predsednik upravnog odbora Instituta za bakar bio upravo Blagoje Spaskovski. Kako je Trujiž uz pomoć sidikalne centrale iz Beograda ugasio prvo Nezavisni sindikat a zatim i Institut za bakar zainteresovani mogu videti na sledećim adresama:

    http://bokisingl.wordpress.com/2009/10/28/arhivska-grada-posle-5-10-2000-4-izvestaj-o-mobingu-i-sindikalnoj-sikani-u-institutu-za-bakar-clanak-u-prip-remi-prvi-deo/

    http://bokisingl.wordpress.com/2009/09/11/oce-kaki-nece-kaki-treci-deo/

    http://bokisingl.wordpress.com/2009/08/27/kako-su-praznjeni-fondovi-instituta-za-bakar-cetvrti-deo/

  • Dr Sofronije Mihajlovicu,lako je tebi da odes iz Bora kad imas stanove u Beogradu,obezbedio si cerke i sebe,nego sta ce oni koji nemaju nista.Nisi ti bas toliko mutav i neuk da neznas kako se rade neke radnje,za to si ekspert. Spominjes Milosevica,a bio si u sps-u dok je bio na vlasti,pa u socijaldemokratiji,pa G-17…Napadas Acu,Rolju,

  • Percepcija koju potenciraju polulikovi (citaj pacovi) kao Bane aka Goga aka Otpor su u stvari prilicno legitimni. Ta percepcija je da su ovde interesi vrlo licni i da se radi o ‘biti kalif mesto kalifa’. Zato je vrlo lako diskvalifikovati nekakve Mitrovice, Sofronije, i ine.
    Vrlo mi je simpaticna Anino iskreno-strastveno:
    „…i što će gomilica lopuža da kupi za male pare ono što su generacije Borana i naroda i narodnosti iz cele bivše Jugoslavije gradile prolivajući krv i znoj. MOJI RODITELJI su, a verovatno i vaši, možda i vaši dedovi proveli čitav radni vek u tom RTB-u.’
    Filozofski gledano, i pre Borana i naroda i narodnosti iz cele bivse Jugoslavije, neko je bio vlasnik te firme. Moze da se kaze: ‘Kako doslo tako i otislo’.
    A RTB Bor je samo to – firma. A svaka rudarska firma, makar ona bila i politicka, ima svoj razvojni put i kraj.
    Za svaku se firmu plati onoliko koliko trziste proceni da vredi. Uslovi za razvoj biznisa, koji su iskljucivo dirigovani zakonima i praksom drzave, su jedan od vaznih faktora u takvoj proceni.
    I koliko zaista vredi sadasnji RTB Bor, bez koncesija?
    Ovo je kriminal i treba da se iznesu dokazi, makoliko ‘sitni i banalni’ i da se tom Spaskovskom pisu krivicne prijave.
    I ovo je politicki problem i taj Spaskovski mora politicki da se razotkriva i da postane ‘persona non grata’ medju lokalnim i drzavnim politickim majmunima.

  • Neko je lepo primetio od čega ili koga se to ljudi plaše pa se potpisuju pseudonimom? Ako je od Sose, razlog je izlišan, pa pogledajte ga kako samo izgleda….. ali ako je zbog toga što hoće da pišu laži na ovom sajtu, onda stvarno imaju razloga da se potpisuju tako, bez imena i prezimena, to je ok.
    Predlažem da se od danas tako prepoznejemo. A to što neko reče da ima porodicu pa nesme da se potpisuje, to mogu da razumem ali ne opravdavam.
    Vidim ovih dana Sosa, a to je onaj što je uzeo pare za socijalni program pa se ponovo zaposlio u RTB, često spominje kako mu je žao što je Rudnik Cerovo zatvoren, a faca mu tužna, tužna… A jel znate zašto? Zato što protiv mene nema ama baš nijedan argument u bilo kom smislu da me progoni,malo hapsi i tome slično.
    Da bi realizovao tu ideju on je formirao Komisiju od 18 članova da to utvrde. Ono što je istina u ovom slučaju je; Da je Rudnik Cerovo -1 zatvoreno PRIVREMENO I TAKVO REŠENJE SMO I DOBILI OD MINISTARSTVA ZA RUDARSTVO U ONO VREME. Mene je na to obavezivao zakon, kao VD. direktora RBB-a u to vreme, zbog toga što su u tom rudniku prema Glavnom projektu iskopane sve količine rude i bakra, ali bilo je još nešto malo siromašne rude za nekoliko meseci rada, što je bilo preko projektovanih količina. Međutim sa tadašnjom cenom bakra rudnik je trebao da napravi 6 miliona dolara gubitak, da se je nastavilo sa otkopavanjem tih nekoliko stotina hiljada tona rude. Da li sam ja to trebao da uradim pa da vidim da sam upropastio 6 miliona dolara ili sam trebao posle detaljne računice i analize da to sprečim i predložim da se rudnik privremeno zatvori. Doduše Sosa to ne razume, jer za njega je poslovanje sa gubitkom normalno stanje, evo sada se čak predložio za nagradu „menadžer godine“ u 2009. i dobio nagradu od Privredne komore Srbije. Tužna priča.
    Kažem, Sosa se setio za Cerovo, ali je zato zaboravio:
    1. Da je napravio odlagač na transportnom sistemu iz V.Krivelja do borskog kopa, sa strelom za odlaganje dužine 15 metara, a trebalo je da bude dugačka 55 metara, prema projektu. Pa kada su videli da je to mnogo velika glupost, onda su je produžili na 30 metara i mislili su da će to biti manja glupost, ali nije, jer se onda to jednog dana polomilo, onda su je nekako prikrpili i sada tako radi. A to što odlagač ne baca jalovinu direktno u otkopani prostor borskog kopa nego odlaže ispred njega a onda buldozeri guraju to u otkopani prostor. A TO JE JEDINSTVEN SLUČAJ U SVETU DA POSLE ODLAGAČA JALOVINU GURAJU BULDOZERI.
    A jel znate koliko je tu para potrošeno nepotrbno od ove naše jadne firme za ovih 13 godina rada odlagača.
    Za naftu za buldozere, za plate rukovaoca buldozera, što je odlagač stajao kad nema buldozera, mnogo, mnogo…. para.
    2. Zaboravio je da mu je pola rude u Jami od 1990. do 2000. ostalo neotkopano, a sada plače za rudom Cerova, gde je ispoštovano projektovano rešenje. I to bi njemu možda i moglo da prođe da nema mene sa suprotne strane pa ćemo sve to da pojasnimo u odgovarajućim institusijama, ja se nadam.
    3. Da je platio AVANS za Geho pumpe 105 000 dolara, za odvodnjavanje Jame. Pumpe nismo dobili, a pare zna samo Sosa gde su,
    4. Da je platio AVANS ZA DROBILICU IZ MAKEDONIJE 118 000 dolara, drobilicu nismo dobili, a pare samo Sosa zna gde su,

    5. da je platio AVANS za ventilator u Jami i td. i td. to nismo dobili, a pare samo Sosa zna gde su.
    Ali ruda Cerova ga mnogo rastužila. A i tu je napravio glupost!!!!Napravio je sa svojim saradnicima dodavač za primarnu drobilicu za rudu pod usponom, a da je bio ravan manje bi trošio struju kada ubacuje rudu u primarnu drobilicu. I Tu su se trošile bespotrebno pare od ove naše jadne firme.
    Mislim da je ovo dovoljno da ga podsetim samo na deo gluposti koje je pravio do 2000. godine. Al’ ovi ga vratiše da spase RTB Bor????
    I ako neko hoće da polemiše samnom u vezi ovog komentara, neka me demantuje kontra-argumentima i drugačijim činjenicama, jer u suprotnom neću da gubim vreme i da plemišem sa miševima, kako neko reče.

  • Bože…
    Čitam ovo svakog dana i vrti mi se u glavi.
    Sad tek shvatam kakav je RTB BIO gigant, kada i pored tolikog drpanja još uvek postoji.
    Još mi je šokantnije to što toliko ljudi ima informacije o tom drpanju (ko, šta, koliko, kada, gde) – a još niko nije u zatvoru.
    Bilo je, doduše, sećam se, nekih sporadičnih ćorkiranja, ali to nije ni izbliza onoliko koliko bi trebalo da bude, da u ovoj zemlji funkcionište pravna država.
    Ja ponekad, u polušali (dakle i u poluzbilji), kažem da će se, ako se jednom, policija, sudstvo, i ostali – umešaju u svoj posao i krenu da poštuju i primenjuju zakone – pola Bora naći u zatvoru.
    Ovo je neverovatno.
    RTB, javni sektor, strašno – pa mi smo ljudi moji, bili prebogati, kad je moglo toliko da se krade, pa se još uvek nađe ponešto za još. Nikad kraja.
    Pitam se: dokle?

  • Veteran komentar 30

    Postovani GOSPODINE VETERAN,

    Moram da VAm cestitam na komentaru koji ste dali i mislim da je to jedini nacin da se iznadje resenje za mnogo nagomilanih problema u ovom gradu. I ja zivim ovde jer nemam gde drugde. I ja sam radio u RTB-u kada se znao redi poredak, kada se znalo ko sta radi i ko zasta odgovara.
    Ovde se uglavnom barata poluistinama a i malicioznim komentarima koji prelaze svaku granicu pristojnosti. Ovde vidim da bi svako svakog strpao u buvaru jer je, Bogu hvala, tudja nesreca sopstvena sreca.
    Ma lopov si svakako ako nisi u mojoj stranci, ma glup su ako nisi moj istomisljenik, ma podguznjak si ako imas suprotne stavove. . . . Ma muka mi je od vecitih kriticara, lenstina i neznalica. Pa Gospodo draga ako ste toliko informisani i argumentovani, presavijte list pa napisite leeepo krivicne prijave.
    Pa zar nije i kod nas dosla demokratija i pravna drzava, pa zar kod nas konacno ne moze svako da radi sta hoce? Morate jednom i da shvatite da nema drugih krivaca od 1389.godine, da nema drugih koji ce snositi posledice ovog bezvlasca. Prepusteni smo sami sebi i pusteni niz vodu zar ne vidite to? Jos da nam pokupe jos ovo malo sto nam je ostalo pa kud koji. Znaju oni na koga se ovo odnosi tj prepoznace se. SM je bilo dobro dok se baskario kao direktor zar ne? Osvestio se kada je smenjen. Ma nemoj? Sada je odjedamput proradio sindrom savesti ili zal sto mu je zatvorena slavina? Razmislite.

  • Moram samo malo da ispravim Dušana. Moja borba za poštovanje pravila i Zakona u rudarstvu počela je mnogo ranije nego što sam smenjen. Ustvari, to je bio glavni razlog za moje smenjivanje: Od samog početka rada sa B.S.na kolegijumima sam branio mlađe kolege od njegove hirovitosti i ostalog, najbolji primer za to vam je Joca Radisavljević-RBB, ukazaivao sam na probleme oko projektovanbja rudnog tela „T“, ukazivao sam na ono što će nam se desiti sa investiranjem u rudno telo Čoka Marin u Rudniku bakra majdanpek, samo to još nije došlo na red,ali doći će brzo. S tim što moram da kažem da mi je to bila i dužnost kao čoveka koji vodi razvoj RTB-a, međutim to g. Spaskovski nije prihvatao jer on misli da to zna da radi bolje od svih nas u razvoju, i to je to.
    Prem tome g.Dušane potpuno pogrešna konstatcije da sam počeo da se borim posle smenjivanja. Istina je da se sada borim na ovaj način putem medija,a ranije sam smatrao da to moram da rešavam unutar kompanije, jer me na to obavezivalo radno mesto Direktora razvoja.

  • Ljudi, mozete da dajete komentare kakve zelite da krivite i da hvalite, ali cinjenica je da buducnost za RTB ima!!! Pa valjda se oseca malo osmeh na licima radnika sa Kopa…ipak se nesto u RTB-u desava…krecu investicije…sve to ukazuje da nas drzava nije zaboravila.
    Da li se pitate sta smo radili od 2000-te godine, podsetite se cekali smo i nadali da nas privatizuju ili ono najgore da ugase RTB. Sve je to bilo tako… nazalost…ali sve je to bilo zbog nesposobnog rukovodstva koje je gledalo samo svoje interese.
    Ljubomorni neka ga krive i optuzuju…oni su svoju sansu imali i nisu znali da je iskoriste. A sto je najgore sada oni treba da se sakriju u misju rupu jer izgleda nisu svesni kako su vodili kombinat.
    Pa taj S.M. je samo znao da povecava sebi i svojim saradnicima platu i to u oba navrata kao direktor RBB-a i posle kao zamenik dir.RTB-a. Sta pricati vise o takvom coveku. Pise o zatvaranju rudnika Cerovo tj. o opravdanom postupku privremenog zatvaranja. Pa on je bio direktor RBB-a i ujedno glavni pokretac.Ali otom potom ostavimo to komisiji.
    Pa zar je trebalo cekati B.Spaskovskog da neke stvari pokrene… gde ste bili do sada nemi posmatraci zar ste cekali da Vas iz ministarstva zovu i da Vam nude pomoc…e sada Vam je Blagoje kriv sto juri i sto se bori…samo ga Vi kritikujte ako Vam je tako lakse.
    Gde ste bili do sada spasioci RTB-a ?

  • Prvo, ja sam bar pet puta dosada napisao da RTB ima perspektivu i to za više stotina godina. Ovde nije problem personalne prirode, već suštinski promenjenog stava Vlade RS posle neuspele prodaje RTB-a. To što je B. Spaskovski došao u to vreme za Gen. direktora, to mu samo daje ogromnu šansu da se proces investicija i razvoja pokrene. A ako hoćeš da se ja upoređujem sada sa nekim može i to.: prosek mesečne proizvodnje u RBB-u 2002. kada sam ja bio VD. direktora RBB-a bio je oko 1800 tona bakra u koncentratu, a sad neznam da li je toliki prosek u celom RTB-u, ti proveri, za to postoje mogućnosti.
    A mislim da nije loše i da pročitaš moj komentar br.1 u trećem nastavku.
    A što se tiče razvojnog dela iz vremena kada sma bio u RBB-u, urađena je Studija proizvodnje bakra 2002 -2012. godina. Ali Vlada RS je tada imala drugačije ciljeve sa RTB-om, da ništa ne investira i da ga tako proda. I zato nam nisu davali pare za opremu,to je većeras i ministar Dinkić javno rekao na TV Bor. I zato ja mislim „Otporašu“ da je ova diskusija postala veoma ozbiljna i da tu više za tebe nema mesta. Samo mi oduzimaš vreme da pišem stvari koje su već poznate. ali ako baš moraš da pišeš onda bar pokušaj da to bude u skladu sa ostalim komentarima. Hvala

  • @otpor

    „…Pise o zatvaranju rudnika Cerovo tj. o opravdanom postupku privremenog zatvaranja. Pa on je bio direktor RBB-a i ujedno glavni pokretac.Ali otom potom ostavimo to komisiji.“

    Dok je S. Mitrović bio direktor RBB-a, tehnički direktor RBB-a direktno odgovoran za proizvodnju, bio je Dimča Jenić.

  • Poštovani Dušane,

    Nisam siguran da će ovo biti pušteno na sajt, a ako bude hvala na razumevanju i sličnim stavovima.
    Slažem se da ovde barata poluistinama a i nekorektnim komentarima koji prelaze granice pristojnosti. Ako je nekome mesto u ‚‚buvari‚‚ neka to učine državni organi na osnovu ovih informacija koje su ovde date jer je lopovima tamo i mesto ako je to sve tačno. Ovaj sajt je javno glasilo i takve informacije obavezuju državne organe da to proveravaju i hapse ako to treba.
    Na dalje to nebi trebala da bude tema za razvlačenje i dalje pluvanje.
    I meni je bilo muka da gledam kako propada i firma koju smo gradili i struka koju smo negovali i grad u kojem živimo. Malo tu ima nevinih.
    Problemi kao nedovoljno ulaganje u primarnu proizvodnju, u kadrove (ne mislim samo na VSS), izostanak osavremenjavanja svih delova proizvodnog procesa, ne uvođenje novih tehnologija u proces proizvodnje i prerade … doprineli su svemu ovome.
    A kad se na to dodaju lični animoziteti, sujete i nerealne ambicije onda se dobije opšte propadanje i RTB-a i Instituta za bakar (sada IRM) koji je morao biti nosioc razvoja. Dobije se:
    -zatvaranje rudnika (Cerovo, a skoro i Majdanpek i Jama),
    -prodaja (neopravdana) nekih delova basena,
    -smanjenje IRM sa 800 zaposlenih na manje od 200,
    -i mnogo toga što može opteretiti budući rad na dizanju proizvodnje

    Nažalost mora se reći da je u zadnjoj deceniji na sceni bila negativna selekcija kadrova, da je malo pogrešno shvaćena demokratija i da je svaki pozitivan pokušaj odmah ocenjivan negativno i pljuvački.
    Ne znam zašto su neki sagovornici nazvali RDS ‚‚tašna-mašna‚‚ firmom.
    Pa ovo je mali grad, sve se zna. RDS je dobar pokušaj da se očuva ono što je Institut propustio da uradi. Skupilo se tamo 25-30 kvalitetnih inženjera koje sve lično poznajem (i Bojović je tamo). Sreća za rudarsku struku je da ima sličnih pokušaja da se bez politike i zaštitnika bilo koje vrste neko na ovaj način bori za egzistenciju i integritet struke.
    Na osnovu informacija koje imam RDS radi širom Srbije za dobre investitore, i trebalo bi ih više koristiti u razvojnim poslovima u RTB, prevazići sujete i ako Spaskovskom ne bude smetnja što je Bojović u toj ekipi.
    Ni u kom slučaju se ne treba odricati nikoga ko može dati bilo kakav doprinos pa bio on penzioner, invalid, belac …. ili vegetarijanac.
    Mi smo majstori da se delimo i uvek nađemo razlog za to.
    Najčešće iza toga stoje lični razlozi, koristi ili sujete kojih se moramo osloboditi kroz dijaloge ili institucije sistema.
    Ako hoćemo dalje to mora da se prevaziđe.
    Hvala.

  • @boranin
    Dok je S. Mitrović bio direktor RBB-a, tehnički direktor RBB-a direktno odgovoran za proizvodnju, bio je Dimča Jenić.

    Nemoj da si naivan pa zar bi S. Mitrovic dozvolio D.Jenicu da odlucuje o takvim kapitalnim stvarima…stvarno smesno…

  • @veteran

    „Nažalost mora se reći da je u zadnjoj deceniji na sceni bila negativna selekcija kadrova, da je malo pogrešno shvaćena demokratija i da je svaki pozitivan pokušaj odmah ocenjivan negativno i pljuvački.“

    Na žalost svih, negativna selekcija kadrova je počela još krajem sedamdesetih godina prošlog veka i još uvek traje. Najizrazitija negativna selekcija kadrova se desila tokom devedesetih, kad su na površinu isplivali najgori studenti, koji su redom postali politički experti.

  • NIŠTA SE PROMENILO NIJE

    Moj glupi narode, da ironija bude veća
    osećam se bedno ko bokserska vreća,
    po kojoj svaka budala može da lupa
    oh moj Bože „kako li sam bila glupa“.

    Tek sad shvatih Bože da srpski se narod
    promeniti na bolje nikada ne može.
    Nekad je isti vampire na kolac nabijao,
    a sad vidim da vampir nažalost nije dolijo.

    Vraćaju se isti sve podbuli i jači,
    a tu su i stari Slobini navijači,
    te radnike podeliše u sindikata tri,
    a bolje bi bilo da su nestali svi.
    Jer od njih ima fajde samo njihov džep,
    pa to vidi svako ako nije slep.

    Pitam se da li sam stvarno pre godina deset
    marširajući pod strahom terora i bombi,
    skidala tadašnju vladajuću kliku,
    misleći stvarno doći će neka bolja vremena
    i neke nove poštenije političke struje,
    kad ono isti samo obukli košulje druge,
    umesto po pravdi i zakonu da obuču pruge.

    O narode glupi ništa se promenilo nije
    ovi „novi“ nam vratiše stare,
    budale i dalje rade za neke bedne pare,
    a neki naši ozdravljeni invalidi
    silno postadoše na sve strane vredni
    pa još više pustoše i kradu ovaj narod bedni.

    Sad se trenutno Tadiću doček sprema
    čisti se i pere sve što godinama nije
    ali džaba sve te pločice sjajne i nove,
    kad krik naroda iz duše Domanovića zove.

    I zato rekoh sebi
    dabogda slomio nogu i nek sam proklet
    ako na izbore izađem opet.

  • TUŽNA PESMA

    Ljudi moji kolika je jamska sreća
    za svoj radni vek ne videsmo više cveća,
    procvetaše i kamen i ruda,
    a komercijala basš ima m..a.
    Stižu rezervni delovi u kamionu cveća
    pa nam proizvodnja sve veća i veća.

    Šepuri se prvi čovek Jame
    sve zelenom se Lada Nivom vozi,
    niko ne sme na put da mu stane
    komanduje on sve direkrtno sa Sosine grane.

    Najveću je sebi dodelio platu
    vredan „radnik“ na sve strane stiže,
    s pulenima proizvodnju i u Lece diže.
    Ne zna „čovek“ gde će sa parama više
    dok sa inženjerima zadnjicu si briše.

    Zalud tražim više ljude junačkoga kova
    i radnike čiji ponos gaziti se ne sme,
    ugaslo je više srce u junaka
    ostale su samo junačke nam pesme.

Napiši komentar

/* ]]> */